loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی

بازدید : 96
شنبه 18 بهمن 1399 زمان : 10:44

تجربه کاربر یا طراحی UX مشخصه طراحی محصول است، چه طراحی سایت باشد، چه برنامه تلفن همراه یا چیز دیگری که می تواند در دسترس کاربر قرار بگیرد. در حالی که باید واضح باشد که UX برای طراحی محصول ضروری است اما برخی از طراحان UX تصورات غلط زیادی درباره آن دارند.

اما واقعیت این است که اگر طراحی UX شما با مخاطب مورد نظر خود همگام شود، محصول شما رونق گرفته و رشد می کند اگر اینطور نیست، باید بیشتر تلاش کنید.

معرفی 5 نکته برتر و اساسی برای طراحی UX

این راهنما اصول اولیه دستیابی به فرآیند طراحی UX را در یک سطح مفهومی را پوشش می دهد و این نکات به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه یک طراح UX حرفه ای تر شوید.

  1. به هنگام طراحی UX، چرخ را دوباره اختراع نکنید

طراحی UX همه چیز مربوط به تعامل کاربر است. به همین ترتیب، تعامل کاربر یکی از مهم ترین عناصر در توسعه برنامه است.

اما طراحانی که دست به طراحی UX می زنند، اغلب قربانی ذهنیت اختراع مجدد چرخ یا تلاش برای رفع آنچه به وجود آمده نیستند.

یک دلیل وجود دارد که اکثر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه به شکلی که ساخته می شوند ساختار دارند و اتفاقا کار هم می کنند، چرا؟ زیرا کاربران به آن عادت کرده اند و اینجا است که کسی که کار طراحی UX انجام می دهد، باید دست به کار شود و تغییراتی را در این روند به وجود بیاورد.

این روانشناسی عادت همیشگی است و کاربران همیشه تغییر را دوست ندارند و آنها به شیوه معمول ارائه عادت دارند و دوست ندارند با همه چیز متفاوت برخورد کنند.

معمولا، این تمایل به نوآوری چرخ باعث ظهور غیرقابل توصیف غیرمستقیم، طرح های رنگی عجیب، قرار دادن فونت ها در مکان های اشتباه و الگوهای ناوبری گیج کننده می شود.

هدف این است که یک محصول را از بقیه متمایز کنیم و با این حال، این رویکرد تعامل را درگیر می کند و به جای تمایز، کسانی را که می خواستید جذب و درگیر شوند، می ترساند و کسی که کار طراحی UX انجام می دهد باید به خوبی از پس این مشکلات بر بیاید..

به همین دلیل بهتر است از طرح های آزمایش شده در سراسر یک محصول با ترفندهای جزئی استفاده کنید تا اهداف خاص خود را متناسب کنید.

این رویکرد بلافاصله باعث می شود تا کاربران با سیستم عامل شما آشنا شوند و به آن ها اجازه دهد بدون اینکه از چیدمان های ناآشنا اذیت شوند، از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال، هیچ دلیلی برای جابجایی نوار پیمایش از بالای صفحه به پایین یا تغییر نحوه پیشبرد کاربران در یک برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

شرکت طراحی سایت ساخت سایت

  1. آن را ساده نگه دارید و از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

مشکل بزرگ دیگری که اغلب در فرآیند طراحی UX اتفاق می افتد زمانی است که همه چیز به خاطر سود خودشان خیلی پیچیده می شود.

الگوهای آشنا برای کاربر در آنجا وجود دارد اما این الگوهای خیلی زیاد هستند و به همین دلیل، طراحی UXبه خوبی کار نمی کند.

هنگامی که کاربر به صفحه ای می رسد که به معنای واقعی کلمه دارای عناصر مختلف است و تایپوگرافی را در آن مشاهده نمی کند و عناصر موردنیاز آن نمی بیند، نتیجه نهایی این است که کاربر در جاهای دیگر و سمت رقیبان شما حرکت می کند و این بر خلاف آنچه می خواهید است.

به همین دلیل، بهتر است همه چیز را کاربر پسند نگه داریم. هدف شما این است که توجه کاربر را به گرفتن آنچه در وب سایت شما نیاز دارد، نگه دارید. آن ها را از هدف خود منحرف نکنید و مطمئنا باشید که به هدف خود خواهید رسید.

هر صفحه یک هدف قطعی دارد، به عنوان مثال، صفحه پرداخت فقط مواردی را دارد که برای فرایند پرداخت نیاز است.

صفحه تماس فقط حاوی اطلاعات تماس و / یا فرم است و نکاتی درباره عادت های نظافت شخصی نیست.

هدف از هر صفحه و هر مولفه موجود در آن فورا توسط کاربر قابل فهم و بدون توضیح است.

هر گونه اطلاعات اضافی اما غیر ضروری به پایین صفحه می رود، به عنوان مثال، لیست اضافی در انتهای پست با محتوای “شما نیز ممکن است دوست داشته باشید” داشته باشید.

طراحی سایت شرکتی

  1. نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید

درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف شما ممکن است به عنوان یک نکته آشکار طراحی UX به نظر برسد، اما باید حتما آن ها را دید.

دقیقا مانند هر جای دیگری، طراحان نمی توانند طرح صحیح طراحی UX را بدون درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف تشخیص دهند و باید کسی که طراحی UX انجام می دهد، انتظار مشتریان را بداند.

چرا این یک مشکل است؟ به دلیل این فرض نادرست که اگر شما در بخش بازار فعالیت می کنید، بدون مطالعه آن می فهمید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی احتیاج دارد. در حالی که ممکن است برخی از شهود شما با این مسئله به طور کلی مشکل داشته باشد.

با استفاده از این دو مرحله، این اطلاعات حیاتی از تجربه کاربری را درست در طی مراحل طراحی بدست آورید:

  • نظرات خود را از طریق نظرسنجی از کاربران خود جمع کنید
  • نحوه استفاده کاربران از محصول شما یا محصولات مشابه را بصورت حضوری یا از راه دور مشاهده کنید

در اینجا نوع سوالاتی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما جواب دهد:

  • کاربران شما، از نظر جمعیتی، چه کسانی هستند؟ (به عنوان مثال: آقایان، زنان، افراد باهوش فناوری، مبتدیان فناوری، بزرگسالان جوان و غیره)
  • نیازهای کاربران شما چیست؟ چگونه می توانید برای نیازهای آنها راه حلی ارائه دهید؟
  • چگونه رابطه بین نیازهای آن ها و گزاره ارزش شما در طراحی رابط آشکار می شود؟

پاسخ به این سوالات پایه و اساس یک ایده طراحی معتبر UX را تشکیل می دهد.

تجربه کاربر یا طراحی UX مشخصه طراحی محصول است، چه طراحی سایت باشد، چه برنامه تلفن همراه یا چیز دیگری که می تواند در دسترس کاربر قرار بگیرد. در حالی که باید واضح باشد که UX برای طراحی محصول ضروری است اما برخی از طراحان UX تصورات غلط زیادی درباره آن دارند.

اما واقعیت این است که اگر طراحی UX شما با مخاطب مورد نظر خود همگام شود، محصول شما رونق گرفته و رشد می کند اگر اینطور نیست، باید بیشتر تلاش کنید.

معرفی 5 نکته برتر و اساسی برای طراحی UX

این راهنما اصول اولیه دستیابی به فرآیند طراحی UX را در یک سطح مفهومی را پوشش می دهد و این نکات به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه یک طراح UX حرفه ای تر شوید.

  1. به هنگام طراحی UX، چرخ را دوباره اختراع نکنید

طراحی UX همه چیز مربوط به تعامل کاربر است. به همین ترتیب، تعامل کاربر یکی از مهم ترین عناصر در توسعه برنامه است.

اما طراحانی که دست به طراحی UX می زنند، اغلب قربانی ذهنیت اختراع مجدد چرخ یا تلاش برای رفع آنچه به وجود آمده نیستند.

یک دلیل وجود دارد که اکثر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه به شکلی که ساخته می شوند ساختار دارند و اتفاقا کار هم می کنند، چرا؟ زیرا کاربران به آن عادت کرده اند و اینجا است که کسی که کار طراحی UX انجام می دهد، باید دست به کار شود و تغییراتی را در این روند به وجود بیاورد.

این روانشناسی عادت همیشگی است و کاربران همیشه تغییر را دوست ندارند و آنها به شیوه معمول ارائه عادت دارند و دوست ندارند با همه چیز متفاوت برخورد کنند.

معمولا، این تمایل به نوآوری چرخ باعث ظهور غیرقابل توصیف غیرمستقیم، طرح های رنگی عجیب، قرار دادن فونت ها در مکان های اشتباه و الگوهای ناوبری گیج کننده می شود.

هدف این است که یک محصول را از بقیه متمایز کنیم و با این حال، این رویکرد تعامل را درگیر می کند و به جای تمایز، کسانی را که می خواستید جذب و درگیر شوند، می ترساند و کسی که کار طراحی UX انجام می دهد باید به خوبی از پس این مشکلات بر بیاید..

به همین دلیل بهتر است از طرح های آزمایش شده در سراسر یک محصول با ترفندهای جزئی استفاده کنید تا اهداف خاص خود را متناسب کنید.

این رویکرد بلافاصله باعث می شود تا کاربران با سیستم عامل شما آشنا شوند و به آن ها اجازه دهد بدون اینکه از چیدمان های ناآشنا اذیت شوند، از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال، هیچ دلیلی برای جابجایی نوار پیمایش از بالای صفحه به پایین یا تغییر نحوه پیشبرد کاربران در یک برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

شرکت طراحی سایت ساخت سایت

  1. آن را ساده نگه دارید و از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

مشکل بزرگ دیگری که اغلب در فرآیند طراحی UX اتفاق می افتد زمانی است که همه چیز به خاطر سود خودشان خیلی پیچیده می شود.

الگوهای آشنا برای کاربر در آنجا وجود دارد اما این الگوهای خیلی زیاد هستند و به همین دلیل، طراحی UXبه خوبی کار نمی کند.

هنگامی که کاربر به صفحه ای می رسد که به معنای واقعی کلمه دارای عناصر مختلف است و تایپوگرافی را در آن مشاهده نمی کند و عناصر موردنیاز آن نمی بیند، نتیجه نهایی این است که کاربر در جاهای دیگر و سمت رقیبان شما حرکت می کند و این بر خلاف آنچه می خواهید است.

به همین دلیل، بهتر است همه چیز را کاربر پسند نگه داریم. هدف شما این است که توجه کاربر را به گرفتن آنچه در وب سایت شما نیاز دارد، نگه دارید. آن ها را از هدف خود منحرف نکنید و مطمئنا باشید که به هدف خود خواهید رسید.

هر صفحه یک هدف قطعی دارد، به عنوان مثال، صفحه پرداخت فقط مواردی را دارد که برای فرایند پرداخت نیاز است.

صفحه تماس فقط حاوی اطلاعات تماس و / یا فرم است و نکاتی درباره عادت های نظافت شخصی نیست.

هدف از هر صفحه و هر مولفه موجود در آن فورا توسط کاربر قابل فهم و بدون توضیح است.

هر گونه اطلاعات اضافی اما غیر ضروری به پایین صفحه می رود، به عنوان مثال، لیست اضافی در انتهای پست با محتوای “شما نیز ممکن است دوست داشته باشید” داشته باشید.

طراحی سایت شرکتی

  1. نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید

درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف شما ممکن است به عنوان یک نکته آشکار طراحی UX به نظر برسد، اما باید حتما آن ها را دید.

دقیقا مانند هر جای دیگری، طراحان نمی توانند طرح صحیح طراحی UX را بدون درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف تشخیص دهند و باید کسی که طراحی UX انجام می دهد، انتظار مشتریان را بداند.

چرا این یک مشکل است؟ به دلیل این فرض نادرست که اگر شما در بخش بازار فعالیت می کنید، بدون مطالعه آن می فهمید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی احتیاج دارد. در حالی که ممکن است برخی از شهود شما با این مسئله به طور کلی مشکل داشته باشد.

با استفاده از این دو مرحله، این اطلاعات حیاتی از تجربه کاربری را درست در طی مراحل طراحی بدست آورید:

  • نظرات خود را از طریق نظرسنجی از کاربران خود جمع کنید
  • نحوه استفاده کاربران از محصول شما یا محصولات مشابه را بصورت حضوری یا از راه دور مشاهده کنید

در اینجا نوع سوالاتی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما جواب دهد:

  • کاربران شما، از نظر جمعیتی، چه کسانی هستند؟ (به عنوان مثال: آقایان، زنان، افراد باهوش فناوری، مبتدیان فناوری، بزرگسالان جوان و غیره)
  • نیازهای کاربران شما چیست؟ چگونه می توانید برای نیازهای آنها راه حلی ارائه دهید؟
  • چگونه رابطه بین نیازهای آن ها و گزاره ارزش شما در طراحی رابط آشکار می شود؟

پاسخ به این سوالات پایه و اساس یک ایده طراحی معتبر UX را تشکیل می دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 112
  • بازدید کلی : 4143
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی